Hoe kan ik jullie bereiken?
BIKE-ZONE®
Industrieterrein De Lasso Zuid
De Lasso Zuid 8a
2371 EW Roelofarendsveen
Mail: info@bikezone.nl
Tel: (+31) 071-7440045
Whatsapp: + 31 (0) 6 44 66 44 15
Het Whatsapp nummer is alleen bereikbaar voor Chat op dinsdag, donderdag, vrijdag van 10 tot 17 uur. Momenteel is het erg druk en kan het wat langer duren voordat er geantwoord wordt. Het Bike-Zone Team
Kan ik een fiets reserveren?
Als wij de fiets nog in bestelling / backorder hebben staan, dan is het zeker mogelijk om de fiets te reserveren. Ook als we de fiets op voorraad hebben, kunnen wij deze vrijblijvend voor u reserveren voor een proefritje!
Wij bieden ook de mogelijkheid om je achter een reeds gereserveerd fiets te "hangen" mocht deze verkoop onverwacht niet doorgaan.
Wij bellen en/of appen je als de fiets op voorraad is of onderweg naar ons is. Indien wij na 24 uur geen response hebben gehad, wordt de fiets uit reservering gehaald en bellen/appen wij de volgende op de lijst. Wij gaan dan keurig het rijtje af.
Kloppen de verwachte levertijden?
De verwachte levertijden worden doorgegeven vanuit de leverancier. Dit kan altijd wijzigen. Hier kunnen ook geen rechten aan ontleend worden. Je mag ons altijd appen of bellen. (Met de app hebben we wat meer tijd om dingen uit te zoeken) Whatsapp 0644664415
Het product staat niet op de site, kunnen jullie het wel bestellen?
Door drukte krijgen we niet altijd alles op de website. We hebben zeker veel meer op voorraad!!! Dus bel ons zeker als je iets niet kan vinden. Wij proberen je altijd te helpen! Niet geschoten is altijd mis toch?
Hoe maak ik een afspraak voor de werkplaats
Je kan ons bellen op 071-7440045. Dat is eigenlijk het snelst overleggen!
Hoe komt het dat het zo druk is?
Gelukkig voor ons fietsen er steeds meer mensen. Iedereen vraagt natuurlijk aandacht voor onderhoud. In de maanden april t/m september is het altijd drukker in de werkplaats en kan het dus langer duren voordat je aan de beurt bent.
Wij adviseren dan ook om groot onderhoud in de wintertijd te doen. Wij hebben dan meer tijd en jij hoeft niet zo lang te wachten. Dus plan niet op het laatste moment, maar ook als jij je fiets even kan missen.
Over het algemeen weet je ook al maanden van te voren dat je op vakantie gaat... plan onderhoud voor de "vakantie" fiets dus ook minimaal 5 weken van te voren in.... Dan hoeven wij je ook niet teleur te stellen.
Want eerlijk is eerlijk... Een verkeerde planning van jouw kant, hoeft nog geen haast te betekenen van onze kant.... Wij zitten ook aan een maximum aantal reparaties per dag #omdenken
Kan ik zonder afspraak langskomen om mijn fiets te laten repareren?
Je mag altijd langskomen met je fiets. Maar wanneer het druk is in onze werkplaats kunnen we je helaas niet op korte termijn helpen. Wij werken met een planning die per dag volgeboekt zit. En deze mensen hebben vaak weken van te voren een afspraak gemaakt.
Standaard Openingstijden
Maandag gesloten
Dinsdag 09.00 - 18.00 uur
Woensdag 09.00 - 18.00 uur
Donderdag 09.00 - 18.00 uur
Vrijdag: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 16.00 uur
Zondag gesloten
Openingstijden Whatsapp 0644664415
Di 10.00 - 17.00 uur
Do t/m Vrij 10.00 - 17.00 uur
Aangepaste Openingstijden Feestdagen 2023-2024
1e paasdag gesloten
2e paasdag gesloten
Koningsdag 27 April 2023 gesloten
Bevrijdingsdag 5 mei 2023 gesloten
Hemelvaartdag 18 mei 2023 gesloten
1e pinksterdag gesloten
2e pinksterdag gesloten
EINDEJAARSSLUITING 2023
24 DECEMBER 2023 T/M 1 JANUARI 2024
Contact
BIKE-ZONE ®
De Lasso Zuid 8a
2371 EW ROELOFARENDSVEEN
T: 071-7440045
E: info@bikezone.nl
WA: 06 44 66 44 15 aanwezig di, do, vrij van 10.00 - 17.00 uur
BIC: RABONL2U
IBAN: NL96 RABO 0355 9597 12
BTW nummer: NL812541741B01
Bezorgen jullie ook fietsen?
NEE! Wij versturen geen fietsen per post. U kunt de fietsen geheel afgemonteerd ophalen bij ons in de showroom. Zo behoudt u uw recht op garantie. Als onze fietsen worden geleverd met 2 servicebeurten, waarvan de eerste voor onze rekening is.
Wat zijn de verzendkosten van online bestelde producten?
Verzendkosten bij Vooruitbetaling of IDEAL binnen Nederland
Euro 8,50 tot Euro 300,00
Gratis vanaf Euro 300,01
Verzendkosten bij Vooruitbetaling België
Euro 17,50
Afhalen bestelde producten
Afhalen is mogelijk van dinsdag t/m vrijdag tussen 10.00 en 17.00 uur. En op zaterdag tussen 10.00 en 15.00 uur. Bel wel even van te voren om te controleren of het door u gewenste product ook daadwerkelijk op voorraad is!
Wij hebben een mooie showroom met een uitgebreide collectie fietsen, onderdelen, accessoires, voeding en kleding!
Betaalmethodes
U kunt bij ons betalen via de volgende opties:
Cash
Pin
Contactloos
Vooruitbetaling
Betaallink
Wegens de hoge provisiekosten accepteren wij geen CREDITCARDS meer!
Producten aanmelden voor garantie
Kom met je bij ons gekochte product naar de winkel.
Neem je aankoopbon mee! Zonder aankoopbon kunnen wij geen garantieaanvraag indienen. Dit is namelijk een vereiste van de fabrikant.
De fabrikant bepaalt of iets garantie is. De fabrikant bepaald ook of iets (kosteloos) gerepareerd wordt of vervangen.
Als het defect niet onder garantie valt, dan meldt de fabrikant vooraf eventueel de reparatiekosten. Wij laten niets repareren zonder toestemming van jouw. De verzendkosten voor producten die niet binnen garantie vallen, zijn voor je eigen rekening.
Garantievoorwaarden
1. Slijtage en gebruik valt niet onder garantie
2. Garantie geldt uitsluitend bij eerste eigenaar
3. Garantie is niet overdraagbaar
4. Een gehonoreerde garantieclaim betekent expliciet NIET dat er aanspraak gemaakt kan worden op eventueel geleden schade. Iedere aansprakelijkheid wat betreft gevolgschade wordt uitdrukkelijk uitgesloten
5. Garantie vervalt bij onjuist, en/of onzorgvuldig gebruikt
6. Garantie vervalt bij het niet onderhouden volgens de richtlijnen van de fabrikant
7. Garantie vervalt indien blijkt dat er onderdelen / accessoires gebruikt zijn welke niet gespecificeerd zijn door de fabrikant
8. Garantie vervalt indien een elektrische fiets opgevoerd wordt.
9. Wiellagers, Lagers in bewegende delen Full Suspension vallen niet onder garantie. Dit zijn slijtage onderdelen
10. Spaakbreuk valt niet onder garantie, tenzij er een constructie of materiaalfout is
Product bestellen
U kunt het gewenste product bestellen, door het product naar keuze aan te klikken. Vul het gewenste aantal in, pas eventueel de kleur of maat voering aan. Klik op bestel. Het gewenste product komt in uw winkelmand terecht. Hier kunt u aangeven hoe u wenst te betalen en of u het product opgestuurd wilt krijgen of af komt halen. Zodra U uw bestelling geplaatst heeft ontvangt u direct een bevestiging.
Ruilen & Retourneren
Een goede relatie met onze klanten is zeer belangrijk voor ons.
Daarom heeft U het recht uw bestelling terug te sturen binnen 7 werkdagen na ontvangst van uw producten. Indien U een artikel wenst terug te sturen, gelieve volgende richtlijnen te volgen :
Stuur ons de producten, compleet, onbeschadigd, ongebruikt en aangetekend gefrankeerd terug per gewone post met een kopie van uw factuur (plus eventuele email) in de ongeopende originele verpakking. Teneinde de terugbetaling te kunnen uitvoeren, gelieve eveneens uw rekeningnummer te vermelden. Na correcte ontvangst zal het bedrag minus de door ons gemaakt verzendkosten binnen 14 werkdagen op uw bankrekening teruggestort worden. Heeft u een product boven de Euro 300 besteld, worden de door ons gemaakte verzendkosten hier vanaf getrokken.
Ongefrankeerde pakketten worden geweigerd
U dient het betreffende item te sturen naar volgend retouradres:
BIKE-ZONE ®
De Lasso Zuid 8a
2371 EW ROELOFARENDSVEEN
T: 071-7440045
E: info@bikezone.nl
Verkeerd Besteld
Het kan voorkomen dat u een artikel verkeerd besteld heeft. Bijvoorbeeld als de door u bestelde maat niet goed is. U kunt hier eenzelfde product met dezelfde prijs tegen ruilen. Mocht het product duurder zijn zal u moeten bijbetalen. Wij hebben hiervoor de volgende procedure:
1. Vul retourformulier volledig in.
2. U stuurt het ongebruikte artikel, in de originele verpakking, onbeschadigd en ongebruikt binnen 7 (werkdagen), aangetekend en gefrankeerd naar ons op.
3. U dient Euro 8,50 (verzendkosten) bij te voegen, zodat wij het door u gewenste artikel naar u toe kunnen sturen. Let op: De verzendkosten van verkeerd bestelde producten van en naar BIKE-ZONE zijn altijd voor rekening van de Klant. Heeft u een product boven de Euro 300 besteld, worden de door ons gemaakte verzendkosten van het bestelde bedrag afgetrokken worden. Vergeet u Euro 8,50 bij te voegen, zal het ruilproduct onder rembours naar u verzonden worden. Deze kosten ad Euro 17,50 zijn voor de rekening van de klant (ook al is het ruilbedrag boven Euro 300). U kunt het product natuurlijk ook naar ons brengen / ophalen.
4. Ruilproducten moeten in perfecte staat zijn. Reeds gemonteerde ruilproducten kunnen niet geretourneerd worden.
5. Ongefrankeerde pakketten worden geweigerd.
6. Meer weten zie onze algemene voorwaarden artikel 10
Download hier het retourformulier
Alle annuleringen dienen schriftelijk kenbaar te worden gemaakt. Dit kan via e-mail, fax of post. U dient in uw schriftelijke annulering in ieder geval uw volledige naam en factuurnummer te vermelden.
Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig. Klanten uit België dienen tevens het IBAN en BIC/Swift nummer van hun eigen bank te vermelden.
Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan ons heeft gedaan. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen.
AFKOELPERIODE
U heeft een afkoelingsperiode van 7 werkdagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren. De verzenkosten zijn voor uw rekening. Uitzondering hierbij zijn speciaal voor u geassembleerde producten of speciaal voor u bestelde producten. Het product kan alleen geretourneerd worden indien het product nog ongebruikt in de originele, ongeschonden en ongeopende verpakking retour gestuurd wordt. U draagt hierbij zelf de kosten van de heen+ retourzending .
Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 werkdagen aan u terugbetaald.
Kan ik een fiets aanschaffen via het Fietsplan?
Je kan bij ons een fiets aanschaffen via een fietsregeling mits jijzelf de fiets voor mag schieten of dat de werkgever het bedrag rechtstreeks aan ons overmaakt. Je krijgt de fiets pas mee, als hij daadwerkelijk betaald is.
FIETSPLAN VIA EXTERN BURO FISC FREE OF NFP
Fietsplan wordt dus geregeld door een extern buro. Helaas zitten hier kosten aan verbonden. Fisc Free rekent 15% administratiekosten over het maximale beschikbaar gestelde bedrag. Die 15% administratiekosten kun je dus niet besteden aan je fiets.
𝐖𝐚𝐭 𝐛𝐞𝐭𝐞𝐤𝐞𝐧𝐭 𝐝𝐢𝐭 𝐢𝐧 𝐝𝐞 𝐩𝐫𝐚𝐤𝐭𝐢𝐣𝐤?
- Je werkgever bepaalt het bedrag dat voor jou beschikbaar is binnen deze regeling.
- Het beschikbare bedrag wordt ingehouden op je bruto loon.
- Doordat je geen belasting betaalt over het beschikbare bedrag bespaar je tussen de 35 en 40%!
𝐕𝐢𝐚 𝐅𝐢𝐬𝐜𝐅𝐫𝐞𝐞 𝐣𝐞 𝐟𝐢𝐞𝐭𝐬 𝐤𝐨𝐩𝐞𝐧 𝐛𝐢𝐣 𝐁𝐢𝐤𝐞-𝐙𝐨𝐧𝐞
Je moet er dus rekening mee houden dat 15% van het beschikbaar gestelde bedrag wordt ingehouden door FiscFree. Wanneer je baas dus 1000 euro beschikbaar heeft gesteld, kun je daarvan dus maar 850 euro besteden aan een fiets. Alles wat je boven dit bedrag uitgeeft is voor eigen rekening. Wel heb je het belastingvoordeel over de volledige 1000 euro, waardoor je onder de streep alsnog voordeliger uit bent.
M.a.w. je kan een fiets uitzoeken voor Euro 1000, dan krijgt je daar dan een opslag op van Euro 150.
Zoek je een fiets uit van Euro 850, dan krijg je een opslag van Euro 127,50
Vraag naar onze voorwaarden!
Nemen jullie VVV of Fietsplanbonnen aan?
Nee, wij nemen geen VVV bonnen, VVV Cadeaukaarten of Fietsbonnen van Fiscree, BFN aan
Fietsverkering ANWB
Direct verzekerd de winkel uit? Wij kunnen u fiets verzekeren bij de ANWB.
Terplekke bekijken we de mogelijkheden!
Disclaimer
Wij doen ons uiterste best om alles op onze website zo juist en volledig uptodate mogelijk te houden, maar het kan wel eens zijn dat dit niet helemaal lukt. In dat geval is Bike-Zone niet aansprakelijk voor de gevolgen van activiteiten die ondernomen worden op basis van informatie op deze website. Tevens behouden wij ons het recht prijswijzigingen en/of typefouten door te voeren of te corrigeren. Hier kunnen ook geen rechten aan ontleend worden.
Copyright
Bike-Zone is een geregistreerde en gedeponeerde merknaam bij het Benelux Merkenburo. Het is niet toegestaan onze naam te gebruiken als bike-zone, bikezone,bike zone, in enige vorm als handelsnaam,te gebruiken in een website en allerlei reclamedoeleinden en uitingen. Door dat wel te doen, maakt u zich schuldig aan merkinbreuk en bent u schadeplichtig.
Het is niet toegestaan om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Bike-Zone, gegevens van de Bike-Zone website, te kopiëren, opnieuw te verspreiden, te publiceren of aan te passen.
Algemene voorwaarden
Artikel 1: Definities
BIKEZONE: Een vof handelend onder de naam BIKEZONE, gevestigd aan de van de lasso zuid 8a te Roelofarendsveen, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 95409939.
Klant: Iedere bezoeker van de internetsite www.BIKEZONE.nl dan wel elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die met BIKEZONE in een contractuele relatie van welke aard van ook staat of komt te staan.
Product: Het/de product(en) die door BIKEZONE in de webwinkel wordt/worden aangeboden.
Aanbieding: Het/de product(en) die door BIKEZONE in de webwinkel wordt/worden aangeboden welke om wat voor reden dan ook een andere prijs hebben dan de normale prijs.
Webwinkel: Een door de verkoper georganiseerd systeem voor verkoop op afstand, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van ÈÈn of meer technieken voor communicatie op afstand, zgn koop op afstand.
Offerte: Verkoopofferte van product(en) door BIKEZONE geformuleerd naar aanleiding van een offerteaanvraag.
Overeenkomst: Elke overeenkomst aangaande verkoop op afstand tussen BIKEZONE en koper, die tot stand is gekomen via de webwinkel.
Werkdagen: Alle dagen met uitzondering van zondagen, maandagen en erkende feestdagen.
Voorwaarden: Deze algemene voorwaarden.
Artikel 2: Algemeen
2.1: Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen BIKEZONE en de Klant waarop BIKEZONE deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2.2: De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met BIKEZONE, voor de uitvoering waarvan door BIKEZONE derden dienen te worden betrokken.
2.3: Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden.
2.4: Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
Artikel 3: Aanbiedingen, offertes en totstandkoming overeenkomsten
3.1: Alle prijzen zijn uitgedrukt in euro's, in overeenstemming met de wettelijke voorschriften hieromtrent, en zijn inclusief omzetbelasting (BTW).
3.2: Offertes dienen te worden aangemerkt als een uitnodiging aan de Klant tot het doen van een aanbod. BIKEZONE is op geen enkele wijze hieraan gebonden, tenzij dit schriftelijk en ondubbelzinnig is vastgelegd. De aanvaarding van de uitnodiging tot het doen van een aanbod door de Klant geldt als een aanbod en leidt slechts tot een totstandkoming van een overeenkomst als aan het overige bepaalde in dit artikel is voldaan.
3.3: Alle offertes van BIKEZONE hebben een geldigheidsduur van twee (2) weken, tenzij in de offerte een andere termijn voor aanvaarding is gesteld. Een offerte vervalt indien het product waarop de offerte betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is.
3.4: Een aanbod van de Klant als genoemd in artikel 3.2 wordt geacht te zijn gedaan in één van de volgende omstandigheden:
de Klant heeft precies aangegeven welk product en/of dienst hij wil ontvangen;
de Klant heeft de gegevens ingevoerd op het invulscherm van de internetsite en de desbetreffende data ("bestelformulier") aan BIKEZONE via elektronische weg is verzonden en door BIKEZONE is ontvangen.
3.5: Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat een orderbevestiging aan de Klant per email is verzonden naar het door de Klant opgegeven email-adres.
3.6: Klant en BIKEZONE komen uitdrukkelijk overeen dat door gebruik te maken van elektronische communicatievormen een geldige overeenkomst tot stand komt, zodra aan de voorwaarden in artikel 3.4 en 3.5 is voldaan. Met name ook het ontbreken van een gewone handtekening doet niet af aan de verbindende kracht van het aanbod en de aanvaarding daarvan. De elektronische bestanden van BIKEZONE zullen voor zover de wet dat toelaat, hierbij gelden als een vermoeden van bewijs.
3.7: Informatie, afbeeldingen, mededelingen mondeling, telefonisch of via email of via de website van BIKEZONE verstrekt en opgaven et cetera met betrekking tot alle aanbiedingen/producten en de belangrijkste kenmerken van de producten worden zo nauwkeurig mogelijk (weer)gegeven of gedaan. Afwijkingen van de werkelijkheid kunnen geen aanleiding tot schadevergoeding en/of ontbinding zijn. BIKEZONE is niet aansprakelijk voor kennelijke verschrijvingen.
3.8: De Klant is de prijs verschuldigd die BIKEZONE in haar orderbevestiging conform artikel 3.5 van deze voorwaarden aan haar heeft medegedeeld. Kennelijke (manipulatie-)fouten in de prijsopgave, zoals evidente onjuistheden, kunnen ook na de totstandkoming van de overeenkomst door BIKEZONE worden gecorrigeerd.
3.9: Alle aanbiedingen op de website van BIKEZONE zijn vrijblijvend, ook indien deze een termijn van aanvaarding bevatten. BIKEZONE behoudt zicht het recht voor om aanbiedingen in te trekken. Alle aanbiedingen gelden op basis van beschikbaarheid. Prijswijzigingen en/of typefouten voorbehouden.
3.10: BIKEZONE kan niet aan zijn offertes of aanbiedingen worden gehouden indien de Klant redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
3.11: Indien de aanvaarding (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte of de aanbieding opgenomen aanbod dan is BIKEZONE daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij BIKEZONE anders aangeeft.
Artikel 4: Leveringstermijnen, uitvoering en wijziging overeenkomst; prijsverhoging
4.1: Bestellingen worden zo snel mogelijk afgeleverd. In beginsel streeft BIKEZONE ernaar om na ontvangst bestelling, binnen vijf (5) werkdagen te verzenden, tenzij op de website van BIKEZONE anders is aangegeven. Genoemde levertijd geldt slechts als indicatie en geldt nimmer als fatale termijn.
4.2: Wanneer een overeengekomen verzendtermijn, om welke reden dan ook, niet door BIKEZONE kan worden gerealiseerd zal BIKEZONE de Klant hiervan schriftelijk (via e-mail) op de hoogte brengen. De uiteindelijke levertijd zal de opgegeven levertijd echter nimmer met meer dan 30 werkdagen overschrijden, tenzij er sprake is van overmacht.
4.3: De Klant heeft in geval van overschrijding van een termijn de bevoegdheid om de overeenkomst met BIKEZONE te ontbinden, door dit schriftelijk (via e-mail) aan BIKEZONE te melden.
4.4: BIKEZONE heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
4.5: BIKEZONE is gerechtigd de overeenkomst in verschillende fasen uit te voeren en het aldus uitgevoerde gedeelte afzonderlijk te factureren en/of af te leveren.
4.6: Indien BIKEZONE gegevens behoeft van de Klant voor de uitvoering van de overeenkomst, vangt de uitvoeringstermijn niet eerder aan dan nadat de Klant deze juist en volledig aan BIKEZONE ter beschikking heeft gesteld.
4.7: Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, dan zullen partijen tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan.
4.8: Door een wijziging van de overeenkomst kan de oorspronkelijk opgegeven termijn van uitvoering worden gewijzigd. De Klant aanvaardt de mogelijkheid van wijziging van de overeenkomst, daaronder begrepen de wijziging in prijs en termijn van uitvoering.
4.9: Indien BIKEZONE bij het sluiten van de overeenkomst een bepaalde prijs overeenkomt, is BIKEZONE niettemin gerechtigd tot verhoging van de prijs, ook wanneer de prijs oorspronkelijk niet onder voorbehoud is opgegeven.
4.10: Indien de prijsstijging anders dan als gevolg van een wijziging van de overeenkomst meer bedraagt dan 10% en plaatsvindt binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst, dan is de Klant gerechtigd de overeenkomst door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij BIKEZONE alsdan alsnog bereid is om de overeenkomst op basis van het oorspronkelijk overeengekomene uit te voeren.
4.11: Indien de Klant in gebreke mocht komen in de deugdelijke nakoming van hetgeen waartoe hij jegens BIKEZONE gehouden is, dan is de Klant aansprakelijk voor alle schade (daaronder begrepen kosten) aan de zijde van BIKEZONE daardoor direct of indirect ontstaan.
Artikel 5: Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de overeenkomst
5.1: BIKEZONE is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden, indien:
de Klant de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt;
na het sluiten van de overeenkomst BIKEZONE ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de Klant de verplichtingen niet zal nakomen;
de Klant bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is om zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is;
indien door de vertraging aan de zijde van de Klant niet langer van BIKEZONE kan worden gevergd dat hij de overeenkomst tegen de oorspronkelijk overeengekomen condities zal nakomen.
5.2: Indien de ontbinding aan de Klant toerekenbaar is, is BIKEZONE gerechtigd tot vergoeding van de schade, daaronder begrepen de kosten, daardoor direct en indirect ontstaan.
5.3: Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van BIKEZONE op de Klant onmiddellijk opeisbaar. Indien BIKEZONE de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt hij zijn aanspraken uit de wet en overeenkomst.
5.4: Indien BIKEZONE tot opschorting of ontbinding overgaat, is hij op generlei wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan of schadeloosstelling, terwijl de Klant, uit hoofde van wanprestatie, wel tot schadevergoeding of schadeloosstelling is verplicht.
5.5: Indien de Klant een geplaatste order geheel of gedeeltelijk annuleert, dan zullen de daarvoor bestelde of gereedgemaakte zaken, vermeerdert met de eventuele aan- afvoer- en afleveringskosten daarvan en de voor de uitvoering van de overeenkomst gereserveerde arbeidstijd, integraal aan de Klant in rekening worden gebracht.
Artikel 6: Overmacht
6.1: BIKEZONE is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de Klant indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
6.2: Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop BIKEZONE geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor BIKEZONE niet in staat is zijn verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van BIKEZONE of van derden daaronder begrepen. BIKEZONE heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat BIKEZONE zijn verbintenis had moeten nakomen.
6.3: BIKEZONE kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
6.4: Voorzoveel BIKEZONE ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is BIKEZONE gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. De Klant is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst.
Artikel 7: Betaling / Verzendkosten
7.1:Bij bestellingen kan op de volgende manieren worden betaald:
IDeal + vooraf overmaken t/m Euro 300,00 (+/+ Euro 8,50 verzendkosten)
vanaf Euro 300,01 gratis verzending
Zware pakketten op aanvraag
Afhalen kan ook
7.2: Van de betaalmethoden kan alleen gebruik worden gemaakt als aan de voorwaarden van dergelijke methoden, waaronder een controle op de kredietwaardigheid van de Klant, is voldaan.
7.3: In geval van niet-tijdige betaling is BIKEZONE bevoegd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden of (verdere) levering op te schorten tot het moment waarop de Klant de betalingsverplichtingen volledig is nagekomen, de betaling van verschuldigde rente en kosten daaronder begrepen.
7.4: Indien de Klant in gebreke of in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de Klant. De buitengerechtelijke kosten worden berekend op basis van hetgeen op dat moment in de Nederlandse incassopraktijk gebruikelijk is, momenteel de berekeningsmethode volgens Rapport Voorwerk II. Indien BIKEZONE echter hogere kosten ter incasso heeft gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen de werkelijk gemaakte kosten voor vergoeding in aanmerking. De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens op de Klant worden verhaald. De Klant is over de verschuldigde incassokosten eveneens rente verschuldigd.
7.5: Overeenkomsten waarvoor enige verschuldigde betaling vier weken na de totstandkoming van de overeenkomst niet voldaan is, komen automatisch te vervallen.
Artikel 8: Eigendomsvoorbehoud
8.1: Alle door BIKEZONE in het kader van de overeenkomst geleverde zaken blijven eigendom van BIKEZONE totdat de Klant alle verplichtingen uit de met BIKEZONE gesloten overeenkomst(en) deugdelijk is nagekomen.
8.2: Door BIKEZONE geleverde zaken, die ingevolge lid 8.1 onder het eigendomsvoorbehoud vallen, mogen niet worden doorverkocht en mogen nimmer als betaalmiddel worden gebruikt. De Klant is niet bevoegd om de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden of op enige andere wijze te bezwaren.
8.3: De Klant dient steeds al hetgeen te doen dat redelijkerwijs van hem verwacht mag worden om de eigendomsrechten van BIKEZONE veilig te stellen.
8.4: Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken danwel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, dan is de Klant verplicht om BIKEZONE daarvan onmiddellijk op de hoogte te stellen.
8.5: Voor het geval BIKEZONE zijn in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft de Klant bij voorbaat onvoorwaardelijke en niet herroepelijke toestemming aan BIKEZONE en door BIKEZONE aan te wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van BIKEZONE zich bevinden en die zaken terug te nemen.
Artikel 9: Garanties, onderzoek en reclames
9.1: De door BIKEZONE te leveren zaken voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan op het moment van levering redelijkerwijs gesteld kunnen worden en waarvoor zij bij normaal gebruik zijn bestemd.
9.2: Iedere vorm van garantie komt te vervallen indien een gebrek is ontstaan als gevolg van of voortvloeit uit onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik daarvan of gebruik na de houdbaarheidsdatum, onjuiste opslag of onderhoud daaraan door de Klant en / of door derden wanneer, zonder schriftelijke toestemming van BIKEZONE, de Klant of derden aan de zaak wijzigingen hebben aangebracht danwel hebben getracht aan te brengen, daaraan andere zaken werden bevestigd die daaraan niet bevestigd dienen te worden of indien deze werden ver- of bewerkt op een andere dan de voorgeschreven wijze. De Klant komt evenmin aanspraak op garantie toe indien het gebrek is ontstaan door of het gevolg is van omstandigheden waar BIKEZONE geen invloed op kan uitoefenen.
9.3: De Klant is gehouden het geleverde te (doen) onderzoeken, onmiddellijk op het moment dat de zaken hem ter beschikking worden gesteld. Daarbij behoort de Klant te onderzoeken of kwaliteit en/of kwantiteit van het geleverde overeenstemt met hetgeen is overeengekomen en voldoet aan de eisen die partijen dienaangaande zijn overeengekomen. Eventuele gebreken dienen binnen twee werkdagen na ontvangst goederen schriftelijk (e-mail) aan BIKEZONE te worden gemeld. De melding dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van het gebrek te bevatten, zodat BIKEZONE in staat is adequaat te reageren. De Klant dient BIKEZONE in de gelegenheid te stellen een klacht te (doen) onderzoeken.
9.4: Indien de Klant tijdig reclameert, schort dit zijn betalingsverplichting niet op. De Klant blijft in dat geval ook gehouden tot afname en betaling van de overigens bestelde zaken.
9.5: Indien van een gebrek later melding wordt gemaakt, dan komt de Klant geen recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
9.6: Indien vaststaat dat een zaak gebrekkig is en dienaangaande tijdig is gereclameerd, dan zal BIKEZONE de gebrekkige zaak binnen redelijke termijn na retourontvangst daarvan danwel, indien retournering redelijkerwijze niet mogelijk is, schriftelijke kennisgeving ter zake van het gebrek door de Klant, ter keuze van BIKEZONE, vervangen of zorgdragen voor herstel daarvan danwel vervangende vergoeding daarvoor aan de Klant voldoen. In geval van vervanging is de Klant gehouden om de vervangen zaak aan BIKEZONE te retourneren en de eigendom daarover aan BIKEZONE te verschaffen, tenzij BIKEZONE anders aangeeft.
9.7: Indien komt vast te staan dat een klacht ongegrond is, dan komen de kosten daardoor ontstaan, daaronder begrepen de onderzoekskosten, aan de zijde van BIKEZONE daardoor gevallen, integraal voor rekening van de Klant.
9.8: Garantietermijnen en voorwaarden zijn gelijk aan welke de fabrikant van het desbetreffende product hanteert en zijn alleen geldig voor de eerste eigenaar. Voor slijtage producten is een beperkte garantie geldig. De mening van de leverancier zal hierbij bepalend zijn. Onder slijtage producten wordt o.a. verstaan; kettingen, tandwielen, tandbladen, binnen- en buitenbanden, zadels, handvatten, remblokken etc. Vrachtkosten zijn altijd voor rekening van de klant, ook het zenden van garantie producten naar BIKEZONE zijn voor rekening van de klant. Er worden door BIKEZONE vrachtkosten in rekening gebracht (rembours) bij het retoursturen van garantieproducten.
Onverminderd het in dit artikel bepaalde, kan er geen sprake zijn van garantie in de volgende gevallen:
indien de slijtage als normaal kan worden beschouwd;
indien er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, waaronder begrepen reparaties die niet met toestemming van BIKEZONE of de fabrikant zijn verricht;
indien de originele factuur niet kan worden overgelegd, is gewijzigd of onleesbaar gemaakt;
indien gebreken het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend of onoordeelkundig gebruik;
indien beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.
Wanneer er voor het achterhalen van een defect van het product of onderdeel van het product, welke is uitgesloten van garantie, onderzoekskosten worden gemaakt, dan zijn deze kosten altijd voor rekening van de Koper. BIKEZONE streeft ernaar hiervan van tevoren melding te maken. Het achterwege blijven van deze melding ontslaat de Koper niet van de verplichting tot het betalen van deze kosten.
Wanneer aan het herstellen van een defect kosten zijn verbonden, dan wordt de Koper hiervan op de hoogte gesteld. Wanneer de Koper niet uitdrukkelijk schriftelijk akkoord gaat met de kostenopgave, dan kan zij haar eigendom retour ontvangen tegen betaling van de onderzoekskosten. Wanneer de Koper deze onderzoekskosten (6) maanden na het aanbieden van de kostenbegroting nog niet heeft betaald, dan vervalt het eigendom van het product aan BIKEZONE.
Artikel 10: Herroepingsrecht
10.1: Nadat de klant het door hem/haar bestelde product heeft ontvangen, heeft de klant de bevoegdheid om binnen zeven (7) werkdagen na de ontvangst van dit product, de onderliggende overeenkomst met BIKEZONE te ontbinden. De klant hoeft hiervoor geen reden op te geven. De verzendkosten worden niet terug gestort.
10.2: De Klant kan alleen daadwerkelijk gebruik maken van zijn herroepingsrecht indien de producten compleet, onbeschadigd, ongebruikt zijn en in de originele verpakking worden geretourneerd.
10.3: Indien de klant de overeenkomst ingevolge artikel 10.1 van deze voorwaarden wenst te ontbinden, dient de klant dit schriftelijk (via e-mail) aan BIKEZONE te melden. De klant dient het product - na overleg met BIKEZONE - te sturen naar een door BIKEZONE vastgesteld retouradres. De klant dient in dit geval zelf de kosten van en het risico voor het verzenden te dragen.
10.4: Indien de klant reeds enige betalingen heeft verricht op het moment dat de klant de overeenkomst met BIKEZONE ingevolge artikel 10.1. en 10.2 van deze Koopvoorwaarden heeft herroepen, zal BIKEZONE deze betalingen binnen veertien (14) werkdagen nadat BIKEZONE het door de klant geretourneerde product heeft ontvangen, aan de klant terugbetalen.
10.5: BIKEZONE behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het reeds betaalde bedrag te crediteren, wanneer het vermoeden bestaat dat het product reeds is gebruikt of door de schuld van de klant (anders dan die van BIKEZONE of de leverancier van het product) is beschadigd.
10.6: Indien een product wordt geretourneerd dat naar het oordeel van BIKEZONE schade heeft opgelopen die aan een handeling of nalatigheid van de klant te wijten is of anderszins voor risico van de klant komt, zal BIKEZONE de klant hiervan schriftelijk (via e-mail) in kennis stellen. BIKEZONE heeft het recht om de waardevermindering van het product als gevolg van deze schade van het aan de klant terug te betalen bedrag in te houden.
Artikel 11: Aansprakelijkheid
11.1 In beginsel geldt voor door BIKEZONE geleverde producten de garantie, zoals deze door de fabrikant van het desbetreffende artikel wordt vastgesteld. BIKE-ZONE is nooit aansprakelijk voor de kwaliteit van de geleverde goederen. Die aansprakelijkheid ligt bij de desbetreffende leverancier.
BIKE-ZONE is nimmer gehouden tot betaling van enigerlei schadevergoeding aan de Klant, tenzij er aan haar kant sprake is van opzet of grove schuld. BIKE-ZONE aanvaart geen enkele aansprakelijkheid voor gevolg- of bedrijfsschade, indirecte schade en winst- of omzetderving. Aanspraken ten aanzien van schadeloosstelling van kosten ontstaan door lichamelijk letsel, beschadigde fiets of kleding etc. zijn uitgesloten.
Indien BIKEZONE om welke reden dan ook gehouden is enige schade te vergoeden dan zal die vergoeding nooit hoger zijn dan een bedrag gelijk aan de factuurwaarde met betrekking tot het product of gedeelte van product waaraan de schade is veroorzaakt.
11.2: Indien BIKEZONE aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.
11.3 BIKEZONE is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat BIKEZONE is uitgegaan van door of namens de Klant verstrekte onjuiste en / of onvolledige gegevens.
11.4: De aansprakelijkheid van BIKEZONE is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag der uitkering van zijn verzekeraar in voorkomend geval.
11.5: BIKEZONE is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade.
11.6: BIKEZONE is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfs- of andersoortige stagnatie.
Het is mogelijk dat BIKEZONE op haar internetsite links opneemt naar andere internetsites die mogelijk interessant of informatief voor de bezoeker zijn. Dergelijke links zijn louter informatief. BIKEZONE is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de internetsite waarnaar wordt verwezen of het gebruik daarvan.
30 april 2015
Privacy
Hoe gaan wij om met uw gegevens?
Wij beschermen uw privacy op de volgende manieren:
Uw persoonlijke informatie wordt niet verkocht of doorgespeeld aan derden.
Uw gegevens worden veilig opgeslagen in een niet-publiek toegankelijke database.
Uw transactiegegevens worden versleuteld over internet verstuurd zodat afluisteraars geen kans krijgen.
Als u geen berichten meer wilt ontvangen van bikezone.nl, dan kunt u zich te allen tijde uitschrijven door een mail te sturen naar info@bike-zone.nl. Wij sturen u dan geen mailings meer
Wij respecteren de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming. Wij zullenl uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling.
Wij gebruiken de verzamelde gegevens om onze klanten de volgende diensten te leveren:
Als u een bestelling plaatst, hebben we uw naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig om uw bestelling uit te voeren en u van het verloop daarvan op de hoogte te houden.
Om het winkelen zo aangenaam mogelijk te laten zijn, slaan wij met uw toestemming uw persoonlijke gegevens en de gegevens met betrekking tot uw bestelling en het gebruik van onze diensten op. Hierdoor kunnen wij de website personaliseren.
Wij gebruiken uw e-mailadres om u te informeren over de ontwikkeling van de website en over speciale aanbiedingen en acties. Als u hier niet langer prijs op stelt, kunt u zich uitschrijven op onze website.
Gegevens over het gebruik van onze site en de feedback die we krijgen van onze bezoekers helpen ons om onze site verder te ontwikkelen en te verbeteren.
Als u besluit een recensie te schrijven, kunt u zelf kiezen of u uw naam of andere persoonlijke gegevens toevoegt. We zijn benieuwd naar de meningen van onze bezoekers, maar behouden het recht bijdragen die niet aan onze sitevoorwaarden voldoen niet te publiceren.
Als u reageert op een actie of prijsvraag, vragen wij uw naam, adres en e-mailadres. Deze gegevens gebruiken we om de actie uit te voeren, de prijswinnaar(s) bekend te maken, en de respons op onze marketingacties te meten.
Wij verkopen uw gegevens niet
Wij zullen uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling. Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.